Payment with Klarna Payment with Swish
Fraktfritt över 1000:-

BESTÄLLNING
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finns uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i orderbekräftelsen skall du omedelbart kontakta oss via e-post till [email protected].

BETALNINGS ALTERNATIV
Swish handel, köpen signeras alltid med BankID.
Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst. De vanligaste betalningsmetoderna är faktura, delbetalning, kort, banköverföring eller annan direktbetalning. Allt är lika säkert.

PRODUKTINFORMATION
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

ANSVARSBEGRÄNSNING
Hundtillbehör: (Koppel, halsband och selar) Köparen ansvarar för att använda produkterna på ett korrekt sätt på djuret. Birger and Company AB ansvarar ej för felanvändning av hundtillbehör som tillverkats hos Birger and Company AB.

ID-TAGS: Köparen ansvarar för att använda ID-brickan korrekt, köparen ansvarar även för att fästa brickan korrekt på önskat föremål. Birger and Company AB ansvarar ej för borttappade/förlorade ID-brickor.

Hundgodis: Hundägaren ansvarar för att ge rätt mängd och produkt/innehåll av godis/tugg till sin hund. Ägaren ansvarar för att inte lämna hunden ensam med tugg om den mot förmodan skulle sätta i halsen. Godis/tugg ska inte ska ersätta hundens dagliga kost.

Övrigt: Hundleksaker från Birger and Company AB är framtagna för lek och bus tillsammans med husse/matte. Ägaren ansvarar för att leken med produkten sker under uppsikt och att hunden ej får i sig delar av produkten. Leksakerna är ej oförstörbara och hållbarheten kan ej garanteras.

Birger and Company AB har rätt att neka kund till köp på birgerandcompany.se

* Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.

PRIS OCH BETALNING
I kassan ser du som besökare det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning. Alla priser som presenteras är inklusive moms. Betalningssätt och fraktsätt presenteras i kassan beroende på vart du vill ha ditt paket levererat och hur du väljer att betala. Betalningsvillkoren och fraktvillkoren presenteras när du valt betal och fraktsätt. Rabatter/erbjudanden kan ej kombineras med andra rabattkoder. 
Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning av produkter.

LEVERANS
Leveranstiden är normalt 4-14 arbetsdagar. Produkter som tillverkas på beställning (personligt tryck, gravyr samt skräddarsydda produkter) tillverkas inom 6-14 arbetsdagar. Vid högtider samt högt tryck kan leveranstiden påverkas.

Frakten kostar 49 kr inom Sverige, till övriga länder 89 kr. Vi erbjuder SMS-avisering om du anger ditt mobiltelefonnummer vid beställningstillfället, paketet skickas som varubrev och levereras i brevlåda/utanför din dörr. Önskar du få paketet levererat till ombud tillkommer en kostnad på 90 kr (totalt 139 kr)
Om ditt paket är försenat är du varmt välkommen att kontakta oss, så tar vi ärendet vidare och försöker hitta en lösning som passar din situation.
Produkter under 100 gram samt värde under 500 kr skickas via brev.

Om varan har skadats i transporten eller förloras under leverans ska du informera Birger and Company inom 14 dagar. Skadan/stölden skall därefter rapporteras till Postnord/polis innan ny produkt skickas.
Den skadade varan ska returneras till Birger and Company som ersätter skadad/förlorad vara med ny. Ångerrätt/återbetalning gäller ej vid skada/förlorad produkt.



ÅNGERRÄTT
Vid köp av varor på birgerandcompany.se gäller 14 dagars ångerrätt i enighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Ångerfristen börjar löpa från den dag ombudet tar emot varan. Detta innebär alltså att du har rätt att ångra köpet inom 14 dagar från det att ditt ombud tagit emot paketet. Detta gäller dock INTE produkter som tillverkats på beställning, har en tydlig personlig prägel (gravyr/namnhalsband).

Varan ska vara i gott skick vid utnyttjande av ångerrätten. I det fall där vi på Birger and Company bedömer att varan hanterats i större omfattning än vad som varit nödvändigt för att fastställa dess funktion och egenskaper, har vi rätt att kräva ersättning av dig som konsument, motsvarande varans värdeminskning.

Hos Konsumentverket hittar du ett standardformulär att följa vid utövande av ångerrätten. Formuläret finns att se här.

REKLAMATION
Vill du reklamera en vara som du köpt via vår webbutik ska du kontakta oss på [email protected] tänk på att du måste bifoga/ta med ditt kvitto/följesedel för att kunna reklamera. Har köpet skett hos någon av våra återförsäljare ska den butiken kontaktas. 

Du har rätt att reklamera en skadad eller felaktig vara inom 1 år, under förutsättning att varan har brukats enligt våra rekommendationer. Vi uppmanar till att reklamera omgående efter att felet upptäckts.

Om vi godkänner reklamationen, förbehåller vi oss rätten att i första hand reparera varan. Om detta inte är möjligt skickar vi en ny vara. Skulle varan vara slut eller inte kan tillverkas på nytt, återbetalar vi köpesumman och de ev. fraktavgifter som du haft i samband med reklamationen, inom 14 dagar.

Som konsument har du alltid rätt att vända dig direkt Birger and Company AB för att få hjälp med reklamationer, ångerrätt eller annan hjälp som berör köp eller beställning.

 Mer information om din rätt som konsument hittar på konsumentverket.se. 

Som konsument har du även rätt att få en tvist med ett företag prövad utanför domstol hos Allmänna reklamationsnämnden (ARN), läs mer på arn.se. ARN finns på postadress: Allmänna reklamationsnämnden, Box 174 101 23 Stockholm. Birger and Company kommer att medverka i eventuellt alternativt tvisteförfarande hos ARN och följer ARNs rekommendationer.

RETUR
Returen kostar 69 kr. Vid önskemål om retur ber vi dig maila oss innan till [email protected]
När du har bestämt dig för att utnyttja ångerrätten, ska beställningen returneras till oss snarast möjligt och inom gällande ångerfrist (14 dagar från det att du eller ditt ombud meddelat Birger and Company att köpet ångras). Läs mer om hur en retur går till här.

EJ UTHÄMTADE PAKET/TRASIGT PAKET
Ej uthämtade paket debiteras med 250 kronor, detta för att täcka de kostnaderna vi får i samband med ej uthämtat paket.
Om paketet är trasigt/tydligt skadat eller borttappat ska kunden informera detta till [email protected] inom 2 dagar från mottagandet.

ÅTERBETALNING
I det fall där du som konsument valt att utnyttja din ångerrätt, ska vi betala tillbaka vad du har betalat för varan/varorna. Detta sker inom 14 dagar från det att vi mottagit din retur. Återbetalningen sker via samma betalsätt som genomförts vid köpet.

Vi förbehåller oss rätten att först ta emot returen innan återbetalning genomförs. Vid icke godkänd retur, försenad, skadade eller använda varor tar vi ut en kostnad på 150 kr.

PRIVAT POLICY
Vid registrering och beställning hos oss på Birger and Company uppger du dina personuppgifter. Uppgifterna lagras endast av oss för att kunna fullfölja avtalet gentemot dig, vi delar inte heller med oss av uppgifter till tredje part om det inte är nödvändigt för att kunna leverera till er.

I enighet med GDRP är du tillåten att kräva den information som vi på Birger and Company har registrerat. Vid tillfälle att informationen är felaktig, ofullständig eller irrelevant har du rätt att begära justering eller borttagning.

COOKIES
Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.

TVIST OCH LAGVAL
I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.

ÖVRIGA FRÅGOR
Tveka inte över att höra av dig till oss om du har några frågor eller funderingar! Vi strävar alltid efter att bli bättre, har du feedback gällande ditt köp eller något annat, låt oss veta :)

FÖRETAGSUPPGIFTER

Birger and Company AB
Hotellgatan 39 B
66433 Grums

Org.nr: 559280-3687
[email protected]